"Rumpelstilzchen"
German Book Club: Easy Reader

Easy Reader
Goethe-Institut/Getty Images

ZOOM Event

Online

German Book Club: Easy Reader, Language Level A2

Es war einmal ein Müller, der war arm, aber er hatte eine schöne Tochter. Nun traf es sich, dass er mit dem König zu sprechen kam, und um sein Ansehen zu erhöhen, sagte er zu ihm: „Ich habe eine Tochter, die kann Stroh zu Gold spinnen.“ Der König sprach zum Müller: „Das ist eine Kunst, die mir wohl gefällt, wenn deine Tochter so geschickt ist, wie du sagst, so bring sie morgen in mein Schloss, da will ich sie auf die Probe stellen.“ Als nun das Mädchen zu ihm gebracht wurde, führte er es in eine Kammer, die ganz voll Stroh lag, gab ihr Rad und Haspel und sprach: „Jetzt mache dich an die Arbeit, und wenn du diese Nacht durch bis morgen früh dieses Stroh nicht zu Gold versponnen hast, so musst du sterben.“

Contact the Book Club email to receive the full PDF!

Before the online-book-club-session:
Please read the book and think of three questions regarding the book. Bring those questions to the session. 

Registration:
Simply click on the link to the right and register for the book club. You will automatically receive the link for the Zoom meeting.

Requirements:
Laptop, Tablet, Phone and a headset (the one from your phone will do). Upon clicking the link, you will be prompted to install Zoom.
 

Your Moderator

Marje Zschiesche-Stock
is a teacher and teacher-trainer at the Goethe-Institut Toronto. She is an expert in the use of new media in the language classroom.




 

Details

Online


Toronto

Language: Deutsch
Price: free

Buchklub-toronto@goethe.de

Part of series German Book Club: Easy Reader

After registering, you will receive a confirmation email containing information about joining the meeting.