Jenga CCI - Global Project

JENGA CCI logo © Goethe-Institut

Update

Als Reaktion auf die Anweisungen und Richtlinien der kenianischen Regierung zur Eindämmung der Verbreitung von COVID-19 arbeitet das JENGA CCI-Team des Goethe-Instituts Nairobi hauptsächlich von zu Hause aus. Wir sind während der Geschäftszeiten weiterhin per E-Mail und Telefon für Sie erreichbar. Unsere Kontaktinformationen finden Sie hier.

Über das Projekt

In Kenia und den meisten anderen afrikanischen Ländern gehört die Kultur- und Kreativwirtschaft zu den am schnellsten wachsenden und dynamischsten Wirtschaftssektoren. Im Auftrag des Bundesministeriums für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ), der GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit) und des Goethe-Institut-Projekts fördert JENGA CCI den aufstrebenden Markt der Kultur- und Kreativwirtschaft in Afrika und dem Nahen Osten.

In Kenia zielt JENGA CCI – Projekt für Kultur- und Kreativwirtschaft auf eine nachhaltige Entwicklung und die Unterstützung der Kultur- und Kreativwirtschaft durch eine integrative Bildungs- und Finanzierungsstrategie sowie die Förderung der Interessenvertretung ab. Anhand gezielter Interventionen in den Bereichen Wissensaustausch, Kapazitätsaufbau und Strukturreformen auf rechtlicher und wirtschaftlicher Ebene will JENGA CCI das enorme Potenzial der Kreativwirtschaft freisetzen. Dies geschieht durch:

  • Schulungen und Kapazitätsaufbau für Fachkräfte in der Kultur- und Kreativwirtschaft.
  • Förderung kooperativer Projekte und Strukturen durch intra- und intersektionelle Dialoge und Netzwerkveranstaltungen.
  • Unterstützung von Geschäftsentwicklungsmodellen, Wirtschafts- und Rechtsberatung für Unternehmen im Kultur- und Kreativsektor.
  • Entwicklung und Förderung von Interessengruppen und Lobbyarbeit.

Projektkooperationen

Twaweza Communications Limited ist eine im Jahr 2000 gegründete Institution für strategische Kommunikation mit Sitz in Nairobi. Twaweza Communications arbeitet in den Bereichen öffentliche Politik, Medien und Kultur für nachhaltige Entwicklung und setzt sich dafür ein, das Wissen und Handeln der Öffentlichkeit durch Forschung, Ausbildung, Interessenvertretung und Dokumentation in den Bereichen Zugänglichkeit, Agrarpolitik und nachhaltige Umwelt, Gleichberechtigung in den Geschlechterbeziehungen, verantwortliche Führung und menschenzentrierte Regierungsführung zu stärken.

Für JENGA CCI führte Twaweza Communications Schulungen und Workshops für verschiedene kreative Akteur*innen durch und trug zur politischen Interessenvertretung, zum Kapazitätsaufbau und zum Wissensaustausch bei.

Imara Round Tables
Zwischen April und November 2019 fanden sieben Rundtischgespräche statt. Zu den behandelten Themen gehörten Medienrecht und geistiges Eigentum, Möglichkeiten der Zusammenarbeit in Film, Fernsehen und digitalen Medien, Fähigkeiten und Zukunft der Kreativwirtschaft, Kreativwirtschaft im städtischen Raum, die Gaming-Industrie in Kenia, Tourismus und Kulturwirtschaft sowie Handel und Kulturwirtschaft. Zu den Teilnehmer*innen gehörten unter anderem Akteur*innen des kreativen Sektors aus Bildungseinrichtungen, Rechtsberufen, Regierungsbehörden und Vertreter*innen der Kreativwirtschaft.

Politische Lobbyarbeit
Twaweza Communications greift häufig auf die Ergebnisse der Rundtischreihe zurück und bezieht weiterhin verschiedene Interessengruppen in die Entwicklung von Strategien für den kreativen Sektor mit ein. Im Juli 2019 beteiligte sich Twaweza an der Überprüfung des Strategieplans des Ministeriums für Kultur und Kulturerbe. Darüber hinaus wurden Workshops zur nationalen Kulturpolitik und dem nationalen Kulturgesetzentwurf veranstaltet und Twaweza Communications engagiert sich weiterhin beratend in politischen Angelegenheiten.
HEVA Fund ist eine ostafrikanische Gesellschaft, die an das transformative soziale und wirtschaftliche Potenzial des kreativen Sektors in der ostafrikanischen Region glaubt. Seit ihrer Gründung ist sie bestrebt, an der Spitze zu stehen, wenn es darum geht, Produzent*innen von Kulturgütern und -dienstleistungen in Kenia und Ostafrika zu helfen, hochwertige, profitable Unternehmen aufzubauen, in denen neue Ideen zum Leben erweckt werden und in denen das höchste Potenzial für große Gewinne, großartige Arbeitsplätze und glückliche Menschen vorhanden ist.

In Zusammenarbeit mit JENGA CCI hat HEVA Fund eine Einrichtung konzipiert, die sich auf junge Frauen in kreativen Unternehmen konzentriert, welche ihre Produktionskapazitäten erhöhen, neue Produktlinien einführen, in neue Technologien investieren und ihre Vertriebsnetze auf dem ostafrikanischen Markt ausbauen wollen. Der Fonds für junge Frauen in der Kreativwirtschaft (Young Women in Creative Industries Fund) ist darauf ausgerichtet, den Bedarf der Antragstellerinnen an Betriebskapital sowie den Erwerb von Produktionsanlagen zu unterstützen. Neben den finanziellen Investitionen werden Unternehmensförderung und Lernangebote zur Verbesserung der Produktivität der erfolgreichen Begünstigten auf folgende Weise bereitgestellt:
  • Investitionen in Produktions, Lager- und Logistik-Technologien.
  • Unterstützung bei der Erhöhung des Stückwerts eines Produkts durch Produktentwicklung.
  • Verbesserung des Zugangs zu notwendigen Post-Produktionskapazitäten.

Aktuelle Projekte

State of the ARt ist eine gemeinsame Initiative des Goethe-Instituts und BlackRhinoVR, die sich zum Ziel gesetzt hat, mit Hilfe immersiver Technologien die Art und Weise zu verändern, wie Künstler*innen Kunst schaffen und erleben. BlackRhinoVR wurde 2016 gegründet und ist eine in Kenia ansässige Virtual- und Augmented-Reality-Agentur mit Sitz in Nairobi, die sich auf die Erstellung von AR/VR-Inhalten und -Lösungen spezialisiert hat, die anpassungsfähig und für den afrikanischen Markt relevant sind.

Pilotphase
Das Vorzeigeprojekt für State of the ARt lief von September 2019 bis Februar 2020 und bestand aus vier Phasen:
- wöchentliche Schulungen von bildenden Künstler*innen in verschiedener AR/VR-Software, die vom technischen Team von BlackRhinoVR durchgeführt wurden.
- Sitzungen zum Kunstschaffen und zur Kunstkritik unter Leitung der Kuratorin Nyambura M. Waruingi.
- Integration der erstellten FER/VR-Anlagen.
- und schließlich eine zweiwöchige Ausstellung im Goethe-Institut Nairobi mit dem Titel NOMA!; eine XR-Erfahrung, die die Arbeit der sieben teilnehmenden Künstler*innen vorstellte. Die Ausstellung wurde von einem Rahmenprogramm begleitet, an dem Kunstschaffende, Fachleute aus der Industrie, AR/VR-Enthusiast*innen und Student*innen mitwirkten.

Hier erfahren Sie mehr über das Projekt.
 
Aktuelles Projekt
Nun in der zweiten Runde hat State of the ARt#DC (DuringCovid) sich zum Ziel gesetzt, Künstler*innen weiterhin beim Lernen, Experimentieren und Schaffen mit AR- und VR-Technologien zu unterstützen. In Anpassung an die Realitäten und Vorsichtsmaßnahmen, die während der Corona-Zeit notwendig sind, wurde das Programm so modifiziert, dass es weniger Teilnehmer*innen aufnimmt und Online-Kurse, Tutorials, Leitfäden und Einzelsitzungen kombiniert, um eine effektive soziale Distanzierung zu gewährleisten.
Der PerFORM-Musikinkubator ist ein 3-monatiges Programm für Live-Performance und Musik-Business, das zur Weiterbildung aufstrebender Künstler*innen und ihrer Management-Teams geschaffen wurde. Der Inkubator, eine Idee von Muthoni Drummer Queen und ihrem Team, zielt darauf ab, den Live-Output von Künstler*innen zu professionalisieren, die technische Crew in der Live-Musikszene zu schulen und bewusst ein Netzwerk von Fachleuten aufzubauen, die für die Musikindustrie arbeiten, darunter Künstler*innenmanager, PR-Fachleute und Festival-/Eventproduzent*innen.

Pilotphase
Über einen Zeitraum von drei Monaten, der im September 2019 begann, arbeitete ein Team erfahrener Fachleute aus der Musikindustrie mit sechs jungen kenianischen Künstler*innen in einer Reihe von Kursen, Licht- und Ton-Workshops und direkten Coaching-Sitzungen zusammen, um ihre Präsenz bei Live-Auftritten zu erhöhen und ihre Fähigkeiten im Musikgeschäft in den Bereichen Branding, PR, IP-Management, Veröffentlichung und Vertrieb zu entwickeln.

Um die Entwicklung der Künstler*innen und ihrer Bands während der Projektlaufzeit zu präsentieren, war ein Tag der offenen Tür vom 12. bis 14. März geplant, der jedoch aufgrund von Regierungsanweisungen, die öffentliche Versammlungen zur Bewältigung der Verbreitung von COVID-19 verbieten, abgesagt wurde. Mehr über die erste Phase des Projekts erfahren Sie hier.

Aktuelle Projekte
Bald in die zweite Runde startend bietet PerFORM den Teilnehmenden einen robusteren Lehrplan für Live-Auftritte und Musikbusiness an, erweitert das Kursangebot um Workshops in Songwriting und Musikproduktion und schafft gleichzeitig einen Zyklus von drei Gruppen pro Jahr, um mehr aufstrebende Künstler*innen und Fachleute aus dem Musikbusiness zu erreichen.
Artworlds ist ein Podcast zum Fernstudium, der auf Interviews mit Kunstpraktiker*innen basiert, die sich erfolgreich auf dem Terrain globaler Kunstwelten bewegen. Dieses spezielle, eingebettete Wissen wird durch Geschichten und Anekdoten erzählt; es handelt sich um eine dynamische und experimentelle Bildungsplattform, die so gestaltet ist, dass sie von den Zuhörer*innen leicht aufgenommen werden kann. Anstelle des traditionellen vorlesungsbasierten Inputs, den die Studierenden zu bestimmten Zeiten lernen müssen, gibt dieser zeitgenössische Ansatz ihnen Handlungsfähigkeit und Kontrolle.

Der Podcast ist eine Koproduktion zwischen der School of Arts and Technology (SCAT) an der Technical University of Kenya und der Forschungsgruppe “Netze” der Kunsthochschule für Medien in Köln(KHM). Die Initiative wird von Melisa Allella (TUK) und Sam Hopkins (KHM) geleitet und vom Goethe-Institut unterstützt.
 

Vergangene Projekte

Das Urheberrechtsprojekt war eine Initiative in Zusammenarbeit mit WiBO Culture Artcellerator, einem sozialen Unternehmen, das kreative Lösungen für eine sich verändernde Welt entwickelt und beschleunigt. Seit 2016 wendet WiBo Culture Design Thinking-Ansätze an, um neue Lösungen für die unzulänglich strukturierte und verwaltete Kreativwirtschaft in Kenia hervorzubringen.

Das Urheberrechtsprojekt bildet Anwaltsassistent*innen aus, damit sie grundlegende Dienstleistungen für die Verwaltung von geistigem Eigentum (IP Management) verwalten können. Diese Initiative trägt zu einer Reihe langfristiger Lösungen bei, die die sozioökonomische Widerstandsfähigkeit und nachhaltige Existenzgrundlagen für kreative Unternehmer ermöglichen. In enger Zusammenarbeit mit der kenianischen Urheberrechtsbehörde (KECOBO) schulte das Urheberrechtsprojekt IP-Management Agent*innen (zertifizierte IPMA), die von Huduma-Zentren in vier kenianischen Bezirken aus arbeiten sollen. Darüber hinaus entwickelte WIBO Culture ein Handbuch zum IP-Management, das auf die kenianische Kreativwirtschaft zugeschnitten ist.
Das Projekt “Kreatives Unternehmertum und berufliches Empowerment” war eine Zusammenarbeit zwischen JENGA CCI und der Technischen Universität Kenia (TUK). Es unterstützte die Branche mit grundlegenden und vertiefenden Schulungen zur beruflichen und unternehmerischen Entwicklung. Diese wurden durch Workshops, Break-Away-Diskussionsforen, Branchenbesuche und offene Forumsdiskussionen, Schulungen in den Bereichen Marketing, Audience Development, Branding und Produktentwicklung, Kommunikation, Finanzmanagement und Networking ermöglicht.

Forschungsberichte

In 2019 beauftragte JENGA CCI  Santuri Media sich mit der Erforschung der Gaming-Industrie im ostafrikanischen Raum zu befassen.

Die Gaming-Industrie in Kenia und in der ostafrikanischen Region erlangt zunehmend mehr Interesse und weist ein potenzielles Wachstum innerhalb des Kultur- und Kreativsektors auf. Aus dem 2018-2022 Entertainment and Media Ausblick von Price Waterhouse Coopers: An African Perspective geht hervor, dass die Videospielindustrie 2016 um 21.2% wuchs und prognostiziert ein Wachstum von 13.2% zwischen 2017 – 2022.
Das Goethe-Institut Nairobi und JENGA CCI führen ihre Arbeit innerhalb des breiten Feldes der Gaming-Industrie durch Workshops, Round-Table Disskussionen, Ausstellungen und längerfristige Trainingsprojekte fort. In 2019 beauftragte JENGA CCI  Santuri Media sich mit der Erforschung der Gaming-Industrie im ostafrikanischen Raum zu befassen.
 
Der resultierende Report Stories and Studies beinhaltet die folgenden fünf Artikel:
-Analogue to Digital: The mechanics of gaming and the metagame
-Fast and Curious: The multiple actors in gaming and emerging technologies in Kenya
-Beyond hunting games and banking on betting: The example of Tanzanian Gamers and Academics
-This industry is big, bigger than Hollywood: Expanding gaming and production in Rwanda
-Kenya, Tanzania, Rwanda: Onward Together, Forging an Inclusive community.
  

Tenders

DESIGN AND IMPLEMENTATION OF A TRAINING PROGRAMME IN “VR/360 ° FILMMAKING FOR WOMEN” FOR THE GLOBAL PROJECT “JENGA CCI - CULTURE AND CREATIVE INDUSTRIES”
 
Dear Sir or Madam
 
Thank you for your interest in this call for tender.
We hereby invite you to submit your application.
Please find enclosed the general information, conditions and necessary forms that apply.
 
Goethe-Institut Kenya:
 
Annexes:
- Annex A: Service Description
- Annex B: Selection Criteria
- Annex C : Price form - to be completed by the bidder
- Annex D: Template curriculum - to be completed by the bidder
- Annex E: Standard Contract
 
1. General information on the call for tenders

 
The Goethe-Institut is the cultural institute of the Federal Republic of Germany active worldwide. It promotes the knowledge of the German language abroad and maintains international cultural collaborations.
 
The project "Jenga CCI – Global Project Cultural and Creative Industries" aims to improve the economic perspectives of cultural and creative actors in Kenya. This is achieved through capacity building programs and networking of cultural and creative actors.
 
Since the arrival of Covid-19, digital is no longer a domain reserved for only a few sectors; it is more relevant than ever in the cultural sector. It is in this context that the Goethe-Institut Kenya would like to develop a training program to enable female filmmakers and creatives to expand their general skill set into the field of VR and 360° filmmaking as a resilience measure to cope with the changing scene during times of a pandemic; the training programme will open up new markets for women, who have been affected gravely by the pandemic. The Goethe-Institut Kenya wishes to support female creatives in the overlap of tech and creation, which is one of the sectors most promising to develop resilience during and after the pandemic, and to participate in the recovery of the activities of cultural actors.
 
 
2. Information on the service

We are looking for a provider to design and implement a training programme for women in the field of VR and 360° filmmaking and production. The aim of the programme is: developing a set of technical skills within the fields of VR/360° filmmaking; understanding possibilities and opportunities of the medium within different professional fields, getting trained on the options of digital distribution and market opportunities.
 
Please find the detailed description of the expected performance in Appendix A "Service Description".
 
The training should take place once between 01.08.2021 and 31.10.2021.
 
The max. cost for the training should not exceed 6.500.000,00 KSH (50.000,00 €).
 
3. Procedure and conditions

3.1 Procedure:
The invitation to tender is a public invitation.
 
The type of contract referred to is a service contract (see Annex E "Standard Service Contract") with a maximum duration of three (3) months from August 2021 to October 2021.
 
3.2 Application Information:
 
Submission of applications/bids shall be made electronically to the project coordinator: Susanne.gerhard@goethe.de
 
The documents to be submitted electronically are:
- Presentation of the structure (e.g. premises, equipment, capacity, human resources)
- Annex D "Template curriculum Masterclasses”
- Annex C "Price sheet"
- Proof of previous experiences on expertise of the local scene and bidder´s professional background
 
The deadline for submission of applications is 15.08.2021 at 18h00 (EAT).
 
Questions from candidates concerning the procedure and the application documents must be submitted exclusively electronically and in text form. The deadline for any questions expires five (5) days before the submission deadline. The response is electronic.
 
No remuneration is granted for the preparation of the offer. The application files become the property of the client. The files are treated as strictly confidential and will not be passed on to third parties.
 
Each tenderer may submit only one application. The application must be complete. The application is complete when all required documents are included in full.
 
Subcontracting is not permitted. Bidding consortia are especially encouraged to participate in the application process.
 
The award documents shall only be provided electronically by the client.
 
4. Procedure following receipt of applications

 
After the deadline for the submission of applications has expired, the applications will be examined in the order in which they were received by at least two representatives of the client. The client may call on third parties for this purpose. The date of receipt of the submitted documents has no relevance for the selection of the tenderer(s). Documents received after the deadline for submission of applications will not be considered.
 
Applications will be reviewed for completeness, accuracy, appropriateness and cost effectiveness.
 
If the price or cost of a tender on which the contract is to be awarded appears to be abnormally low in relation to the service to be provided, the contracting authority will ask the tenderer for clarification.
 
No draft-offers are entertained.
• The offer has to be perfectly legible so that there can be no doubt as to words and figures.
• Language for all correspondence and documents to be submitted is English.
• For the purposes of comparison, the prices need to be quoted in Kenya Shilling (KES)
• Company confidential information in the offer should be clearly marked as such.
• Changes and editing of the documents that are supplied by the contracting authority are strictly prohibited.
• Submission of an offer implies acceptance of all the terms and conditions set out in this invitation to tender and in the description of services. It is binding on the bidder to whom the contract is awarded for the duration of the contract.
• If, in the opinion of bidder, the tender documents contain errors, inconsistencies and/or if, in the opinion of the bidder, there is an infringement of the regulations in the award procedure, the bidder must notify the awarding authority of this immediately before submitting the tender.
 
5. Evaluation of tenders
The contract will be awarded to the ‘most economically advantageous’ offer. This will be evaluated on the basis of the following award criteria:
 
Criteria for 1. Lot Development of Curriculum Breakdown %   Points
 0-5
Quality of the curriculum proposal submitted (Appendix D "Curriculum Template") 40  
Experience in the field of VR/360° filming and programming for Women 30  
Price (Appendix C "Price Sheet") 30  
TOTAL 100  
 
Criteria for 2. Lot - Implementation BREAKDOWN %    POINTS
  0-5
Logistics of Implementation and planning of the masterclass ; Logistical capacity to conduct training (in compliance with barrier measures) 40  
Experience in the field of VR and 360° filming ; experience in implementation of Masterclasses 30  
Price (Appendix C "Price Sheet") 30  
TOTAL  100  

 
5 points = good / 3 points = sufficient / 1 point = insufficient
4 and 2 points = intermediate values
0 points = no verifiable bid documents submitted
 
Price:
A total of 5 points can be achieved for the price. The offer with the lowest price, receives the full score 5. All other offers are interpolated linearly in such a way that the ratio between the lowest price and the offered price is multiplied by the maximum achievable score (5). Thus, the following formula applies:
 
Lowest price / price of the bidder(s) x 5 = maximum achievable score.
 
6. Anti-Competitive Behaviour
 
Anti-competitive arrangements, particularly agreements and recommendations regarding the following are forbidden:
• Profit Margin
• Profit sharing
• Prices
• Deficiency Compensation / Redundancy Pay, etc.
• Terms & Conditions for delivery of service, payment and contract which influence the pricing apart from exceptions mentioned in the GWB (German Competition Law, implementing article 101 of the EU treaty)
• Whether to submit or not to submit an offer.
 
 
7. Miscellaneous
 
The information, materials and documents made available by the contracting authority may only be used for the purpose of this tender, have to be kept strictly confidential and are not allowed to be re-circulated to third-parties without prior approval of the contracting authority.

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ANNEXES
 
 
 
 
Call for tender for a provider for hybrid master classes in
 
DESIGN AND IMPLEMENTATION OF TWO MASTERCLASSES IN “ELECTRONIC MUSIC PRODUCTION & DIGITAL DISTRIBUTION” FOR THE GLOBAL PROJECT “JENGA CCI - CULTURE AND CREATIVE INDUSTRIES”
 
Thank you for your interest in this call for tender.
We hereby invite you to submit your application.
Please find enclosed the general information, conditions and necessary forms that apply.
 
Goethe-Institut Kenya:
 
Annexes:
- Annex A: Description of the service
- Annex B: Selection Criteria
- Annex C: Price form - to be completed by the bidder
- Annex D: Template curriculum - to be completed by the bidder
- Annex E: Standard Contract
 
1.General information on the call for tenders
 
The Goethe-Institut is the cultural institute of the Federal Republic of Germany active worldwide. It promotes the knowledge of the German language abroad and maintains international cultural collaborations.
 
The project "Jenga CCI – Global Project Cultural and Creative Industries" aims to improve the economic perspectives of cultural and creative actors in Kenya. This is achieved through capacity building programs and networking of cultural and creative actors.
 
Since the arrival of Covid-19, digital is no longer a domain reserved for only a few sectors; it is now also essential in the cultural sector. It is in this context that the Goethe-Institut Kenya would like to develop a hybrid training program to enable music producers to improve their technical skill set as well as to better cope with a changing scene during times of a pandemic; and to use the knowledge and skills acquired in music production and distribution to access new markets and audiences, and to generate additional revenue through a diversified portfolio. The Goethe-Institut Kenya wishes to support the music sector, which is one of the sectors most affected by the pandemic, and to participate in the recovery of the activities of cultural actors.
 
 
2. Information on the service
We are looking for a provider to design and implement two masterclasses for mid-level and advanced skill set trainings in the field of electronic music production and online distribution. The aim of the masterclasses are: deepening the knowledge of working with digital software, broadening the knowledge on mastering, understanding of the latest developments, and train on the options of digital distribution of music globally.
 
Please find the detailed description of the expected services in Appendix A "Service Description".
 
Both trainings should take place once between 01.08.2021 and 31.10.2021.
 
The max. cost per training should not exceed 3.250.000,00 KSH (25.000€), the total volume of the tender should not exceed 6.500.000,00 KSH (50.000,00 €).
 
If the masterclasses to be carried out between August and October 2021 are successful, the Goethe-Institut is reserving the option to host up to two additional masterclasses in 2022.
 
 
3. Procedure and conditions

3.1 Procedure:
 The invitation to tender is a public invitation.
 
The type of contract referred to is a service contract (see Annex E "Standard Contract") with a maximum duration of three (3) months from August 2021 to October 2021 with the option of extension for a second instalment of the two implemented masterclasses in 2022.
 
3.2 Application Information:
 
Submission of applications/bids shall be made electronically to the project coordinator: Susanne.gerhard@goethe.de
 
The documents to be submitted electronically are:
 - Presentation of the structure (e.g. premises, equipment, capacity, human resources)
- Annex C "Price sheet".
- Annex D "Template curriculum Masterclass”
- Proof of previous experiences on expertise of the local scene and bidder´s professional background
 
The deadline for submission of applications is 15.08.2021 at 18h00 (EAT).
 
Questions from candidates concerning the procedure and the application documents must be submitted exclusively electronically and in text form. The deadline for any questions expires five (5) days before the submission deadline. The response is electronic.
 
No remuneration is granted for the preparation of the offer. The application files become the property of the client. The files are treated as strictly confidential and will not be passed on to third parties.
 
Each tenderer may submit only one application. The application must be complete. The application is complete when all required documents are included in full.
 
Subcontracting is not permitted.
 
The award documents shall only be provided electronically by the client.
 
4.Procedure following receipt of applications
 
After the deadline for the submission of applications has expired, the applications will be examined in the order in which they were received by at least two representatives of the client. The client may call on third parties for this purpose. The date of receipt of the submitted documents has no relevance for the selection of the tenderer(s). Documents received after the deadline for submission of applications will not be considered.
 
Applications will be reviewed for completeness, accuracy, appropriateness and cost effectiveness.
 
If the price or cost of a tender on which the contract is to be awarded appears to be abnormally low in relation to the service to be provided, the contracting authority will ask the tenderer for clarification.
 
• No draft-offers are entertained.
• The offer has to be perfectly legible so that there can be no doubt as to words and figures.
• Language for all correspondence and documents to be submitted is English.
• For the purposes of comparison, the prices need to be quoted in Kenya Shilling (KES)
• Company confidential information in the offer should be clearly marked as such.
• Changes and editing of the documents that are supplied by the contracting authority are strictly prohibited.
• Submission of an offer implies acceptance of all the terms and conditions set out in this invitation to tender and in the description of services. It is binding on the bidder to whom the contract is awarded for the duration of the contract.
• If, in the opinion of bidder, the tender documents contain errors, inconsistencies and/or if, in the opinion of the bidder, there is an infringement of the regulations in the award procedure, the bidder must notify the awarding authority of this immediately before submitting the tender.
 
5. Evaluation of tenders
 
The contract will be awarded to the ‘most economically advantageous’ offer. This will be evaluated on the basis of the following award criteria:
 
Criteria for selection Breakdown %  Points
 0-5
Quality of the curriculum proposal submitted (Appendix D "Curriculum Template") ;
Logistics of Implementation and Planning of the Masterclass ; Logistical Capacity to conduct training (in compliance with barrier measures including space and equipment)
40  
Experience in the field of music production and distribution and local knowledge of the scenes
 
30  
Price (Annex C "Price Sheet") 30  
TOTAL 100  


5 points = good / 3 points = sufficient / 1 point = insufficient
4 and 2 points = intermediate values
0 points = no verifiable bid documents submitted
 
Price:
A total of 5 points can be achieved for the price. The offer with the lowest price, receives the full score 5. All other offers are interpolated linearly in such a way that the ratio between the lowest price and the offered price is multiplied by the maximum achievable score (5). Thus, the following formula applies:
 
Lowest price / price of the bidder(s) x 5 = maximum achievable score.
 
 
6. Anti-Competitive Behaviour
 
Anti-competitive arrangements, particularly agreements and recommendations regarding the following are forbidden:
• Profit Margin
• Profit sharing
• Prices
• Deficiency Compensation / Redundancy Pay, etc.
• Terms & Conditions for delivery of service, payment and contract which influence the pricing apart from exceptions mentioned in the GWB (German Competition Law, implementing article 101 of the EU treaty)
• Whether to submit or not to submit an offer.
 
 
7. Miscellaneous
 
The information, materials and documents made available by the contracting authority may only be used for the purpose of this tender, have to be kept strictly confidential and are not allowed to be re-circulated to third-parties without prior approval of the contracting authority.

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ANNEXES