Alipato

Kinofest 2023

Alipato © Rapid Eye Movies

Kinofest Spezial: Experimentalfilme aus Deutschland und den Philippinen

Mondomanila im Jahr 2031, wo die Ärmsten der Armen leben. Die Bewohner verdienen ihren Lebensunterhalt mit dem schmutzigen Geschäft der Kohleherstellung. Die Kostkas, eine Bande von Straßenkindern, klaut und mordet in der "schwarzen Hauptstadt". Als sie den ultimativen Raubzug wagen und die Zentralbank ausrauben, geht der Raub schief, das Geld verschwindet und ihr Boss kommt für 28 Jahre ins Gefängnis. Nach seiner Entlassung wollen die Kostkas wissen, wo das Geld vergraben ist. Doch der Boss verrät den Ort nicht und die Bandenmitglieder werden nach und nach umgebracht. Unter den verbliebenen Überlebenden macht sich Panik breit und der Verdacht wächst, dass einer aus ihrer Mitte hinter den Morden steckt.


Hinweis: Dieser Film enthält graphische Szenen der Gewalt, welche auf manche Zuschauer beunruhigend wirken können.
 
© Rapid Eye Movies

 

Philippinen, Deutschland | 2016
Regisseur: Khavn
Genre: Krimi, Rache
Filipino und Englisch mit englischen Untertiteln
Laufzeit: 88 Minuten
Altersfreigabe: R16

FAMAS Awards 2018: Nominierung, Herausragende Leistung im Produktionsdesign

ALIPATO: THE VERY BRIEF LIFE OF AN EMBER (2016)
Rotterdam, Melbourne, Bucheon Film Festivals

"Alipato" is an audacious exploration of chaos and anarchy in a near-future no-future Mondomanila. This film defies conventions with its chaotic narrative, vivid visuals, and transgressive elements, painting a grim world of juvenile delinquency.

The story follows Jose Rizal’s outsider kids navigating violence, robbery, and degradation, with shocking scenes challenging norms. "Alipato" is unapologetic cinema, offering a detached view of the Philippines' harsh realities.
Since 2004, I've made a bunch of shorts and eight features set in the Mondomanila multiverse — namely Mondomanila, Alipato, Ruined Heart, Bamboo Dogs, Squatterpunk, Overdosed Nightmare, Manila In The Fangs Of Darkness, and Love Is A Dog From Hell. These films are all set in an extreme alternate dystopia of Metro Manila in my head I called Mondomanila — a sprawling meta-narrative that celebrates and desecrates in the name of surrealism and sheer fun.

In "Alipato," I aim to subvert norms, transforming mundane reality into analogies of anarchy. Divided into two parts, the film explores an adolescent gang leader's life and reunites the gang two decades later in the dumpster megalopolis. Provocative elements and farce contribute to reflect the gritty reality, push boundaries, and confront societal decay.

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